Antigone Model: Presentation and Discussion with Georgia Sagri

Antigone Model: Presentation and Discussion with Georgia Sagri

Antigone Model (2013) by Georgia Sagri
Kunst-Werke Institute for Contemporary Art (KW), Berlin
Photo by Frederic Detjens

 

 

Antigone Model: Παρουσίαση και συζήτηση με τη Γεωργία Σαγρή

Antigone Model: Presentation and Discussion with Georgia Sagri

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022, 18:00-20:00

Αίθουσα Πολυμέσων, 6ος όροφος, Νέο Κτίριο, Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Παν/μιο Θεσσαλίας, Βόλος

 

Monday 24 October 2022, 18:00–20:00

Multimedia Room, 6th floor, New Building, Department of History, Archaeology and Social Anthropology, University of Thessaly, Volos

 

Παρουσίαση από τη Γεωργία Σαγρή της σειράς περφόρμανς της με τίτλο Antigone Model (2011-2016) που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, το Βερολίνο και τη Νέα Υόρκη:

Antigone Model (2011) στα Real Fine Arts, Νέα Υόρκη και XYZ Outlet, Αθήνα
Η Γεωργία Σαγρή επισκέπτεται την Αντιγόνη του Σοφοκλή, τη μετάφρασή της από τον Friedrich Hölderlin (1804) και τη διασκευή της από τον Bertolt Brecht. Τα τρία αυτά κείμενα λειτουργούν ως δυνάμεις που αναγκάζουν το σώμα να παράγει επαναλαμβανόμενες ενότητες συναισθήματος (κλάμα, γέλιο, εκφράσεις προσώπου).

Antigone Model (2013) στο KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο
Έξι γλυπτά σε μια εγκατάσταση λειτουργούν ως χορός και ως μεμονωμένοι χαρακτήρες που ζωντανεύουν από τη Σαγρή μέσα από τη χρήση αντικειμένων, δημιουργώντας φωνητικά και ρυθμικά ηχοτοπία που ηχογραφούνται και επαναλαμβάνονται. Η εγκατάσταση και η περφόρμανς λειτουργούν ως σύνολο και αποτελούν ισότιμα μέρη του έργου.

Antigone Model Coda (2016) στο Ίδρυμα Ωνάση, Νέα Υόρκη
Φωνητικά και ρυθμικά ηχοτοπία ηχογραφούνται και επαναλαμβάνονται, ενώ η Σαγρή συγχρονίζει τις κινήσεις της με τους ηχογραφημένους ήχους. Κάθε λεπτό του επτάλεπτου Coda, που εκτελείται σε λούπα για μισή ώρα, αναπαριστά μια φιγούρα της τραγωδίας.

 

Presentation by Georgia Sagri of her performance series titled Antigone Model (2011–2016) which was shown in Athens, Berlin and New York:

Antigone Model (2011) at Real Fine Arts, New York and XYZ Outlet, Athens
Georgia Sagri visits Sophocles’ Antigone, its translation by Friedrich Hölderlin (1804) and its adaptation by Bertolt Brecht. These three texts act as forces compelling the body to produce modules of sentiment (crying, laughing, facial expressions) that are repeated and reused.

Antigone Model (2013) at KW Institute for Contemporary Art, Berlin
Six sculptures in an installation function as a chorus and as individual characters brought to life by Sagri through the use of objects, creating vocal and rhythmic soundscapes that are recorded and repeated. The installation and performance are conceived as a whole and exist as equal parts of the work.

Antigone Model Coda (2016) at the Onassis Foundation, New York
Vocal and rhythmic soundscapes are recorded and repeated while Sagri synchronizes her movements with the recorded sounds. Each minute of the seven-minute coda, performed in a loop for half an hour, represents a figure in the tragedy.

 

Η παρουσίαση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού σεμιναρίου «Μετατοπίσεις, συνοριακότητα και ετερότητα: Αντι-αποικιακές επιστημολογίες και σύγχρονη κριτική θεωρία», διδάσκουσα: Επίκουρη Καθηγήτρια Έλενα Τζελέπη.

Με τη Γεωργία Σαγρή συζητούν τα μέλη του ερευνητικού προγράμματος.

 

The presentation takes place in the context of the postgraduate seminar “Displacements, liminality and otherness: Anti-colonial epistemologies and contemporary critical theory”, taught by Elena Tzelepis.

Georgia Sagri is joined in discussion by members of the research project.

 

Βιογραφικό

Η Γεωργία Σαγρή ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Στο επίκεντρο της πρακτικής της βρίσκεται μια εξερεύνηση της περφόρμανς ως ένα διαρκώς εξελισσόμενο πεδίο στην κοινωνική ζωή. Μεγάλο μέρος της δουλειάς της επηρεάζεται από τη συνεχή ενασχόλησή της με πολιτικά κινήματα, σε θέματα αυτονομίας, ενδυνάμωσης και αυτοοργάνωσης. Τα έργα της έχουν παρουσιαστεί διεθνώς σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις σε ιδρύματα όπως τα: Gropius Bau, Βερολίνο, Γερμανία (2022); de Appel, Άμστερνταμ, Ολλανδία (2021); TAVROS, Αθήνα, Ελλάδα (2020); Portikus, Φρανκφούρτη, Γερμανία (2018); Kunstverein Braunschweig, Γερμανία (2017, 2018); Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα, Ελλάδα (2017); Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Βαρσοβία, Πολωνία (2016); Sculpture Center, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (2016); KW Institute for Contemporary Art, Βερολίνο, Γερμανία (2016, 2015); Kunsthalle Basel, Ελβετία (2014); MoMA PS1, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (2013); Guggenheim Bilbao, Ισπανία (2011); MoMA, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ (2011). Η Σαγρή έχει επίσης συμμετάσχει στην documenta 14 (2017), στην Manifesta 11 (2016), στην Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2015), στην Μπιενάλε της Λυών (2013), στη Whitney Biennial (2012), στην Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης (2011) και στην Μπιενάλε της Αθήνας (2007). Το βιβλίο της Stage of Recovery (ελ: Σκηνή της Ανάρρωσης) κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Divided Publishing τον Μάιο του 2021.

Bio

Georgia Sagri (b. 1979, Athens) lives and works in Athens (GR). She is the tenured professor of Performance at the Athens School of Fine Arts. At the center of her practice lies an exploration of performance as an ever-evolving field within social and visual life. Much of her work is influenced by her ongoing engagement in political movements and struggles, regarding issues of autonomy, empowerment and self-organization. She has exhibited internationally in various solo and group exhibitions in institutions such as: Gropius Bau, Berlin, Germany (2022); de Appel, Amsterdam, Netherlands (2021); TAVROS, Athens, Greece (2020); Portikus, Frankfurt/ Main, Germany (2018); Cycladic Museum, Athens, Greece (2017); Museum of Modern Art, Warsaw, Poland (2016); Sculpture Center, New York, USA (2016); KW Institute for Contemporary Art, Berlin, Germany (2016, 2015); Kunsthalle Basel Switzerland (2014); MoMA PS1, New York, USA (2013); Guggenheim Bilbao, Spain (2011); MoMA, New York, USA (2011). Sagri has also participated in documenta 14 (2017), Manifesta 11 (2016), Istanbul Biennial (2015), Lyon Biennial (2013), Whitney Biennial (2012), Thessaloniki Biennial (2011), and Athens Biennial (2007). Her book Stage of Recovery was published by Divided Publishing in May 2021.